; شبنامه مستقل و خواهان برقراري دموكراسي است * ما يقين داريم كه قانون اساسي جمهوري اسلامي معيوب, معلول و ناقض بسياري از معاهدات و كنوانسيون هاي بين المللي مي باشد * ما خواهان برابرى حقوق افراد به دور از هرگونه تبعيض نژادي, زباني و مذهبي مى باشيم * باور ما بر اين است كه تعيين آينده و سرنوشت ايران مي بايست با نظر و مشاركت تمامي ساكنان آن سرزمين رقم خورده شود


Name:
Location: United Kingdom

Thursday 3 April 2008

تهديد جانی شهروندان بهايی در شيراز، روز آنلاين


* نامه تهديدآميز با امضای "سربازان گمنام امام زمان"


کاوه برزگر - در حالی که طبق گزارش سازمان‌های بين‌المللی مدافع حقوق بشر، حقوق اجتماعی بهاييان در ايران به طور آشکار ‏نقض می‌شود، گزارش‌های رسيده از تهديد جانی ۹ شهروند بهايی در شيراز و تلاش ناکام افراد ناشناس برای آتش ‏زدن يکی از آنها حکايت می‌کند.
بر اساس اين گزارش، اعضای يک گروه ناشناس که خود را "سربازان گمنام امام زمان" معرفی می‌کنند، در روز ‏‏۲۷ اسفند ماه گذشته با ارسال نامه تهديدآميزی برای ۹ شهروند بهايی در شيراز، آنها را به "اعدام انقلابی" تهديد ‏کردند. مخاطبان اين نامه، "سرسپرده و جاسوس اسرائيل" خطاب شده‌اند و تهديد آنان به مرگ، "برگی ديگر بر ‏لوح زرين انقلاب اسلامی" توصيف شده است.
اين گزارش همچنين حاکی است در ۲۹ اسفند ماه گذشته، افراد ناشناس تلاش کردند يکی از اين شهروندان بهايی ‏ساکن شيراز را پس از ريختن بنزين بر روی او، آتش بزنند؛ اما تلاش آنها در اين خصوص ناکام ماند و مجبور به ‏فرار شدند. گفتنی است شرح اين ماجرا به اداره اطلاعات و پليس ۱۱۰ نيز گزارش شده است.
تهديد شهروندان بهايی ساکن شيراز به مرگ، در حالی صورت می‌گيرد که در حال حاضر به اعتراف ‏حجت‌الاسلام جابر بانشی، دادستان عمومی و انقلاب شيراز، دست‌کم سه شهروند بهايی در شيراز زندانی هستند. ‏دادستان شيراز، بهمن ماه گذشته در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) اتهام اين افراد را "تشکيل ‏گروه‌های غيرقانونی و فريب در قالب گروه‌های غير دولتی" و "تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی" دانسته و ‏‏"ادعای رسانه‌های بيگانه مبنی بر عقيدتی و مذهبی بودن اتهام اين افراد" را رد کرده است.
وی در همين حال همفکران اين زندانيان بهايی را نيز تهديد کرده و گفته است: "اقدام عليه امنيت، خط قرمز نظام ‏اسلامی است و هرکس بخواهد از اين خط قرمز عبورکند و عليه امنيت ملی اقدامی داشته باشد، با هر اعتقاد، ‏مذهب و نگرش دينی که باشد، با آنها برخورد می‌شود."
يک شهروند بهايی که در آخرين روز سال گذشته مورد تهديد گروه موسوم به "سربازان گمنام امام زمان" قرار ‏گرفته، در نامه‌ای خطاب به اداره اطلاعات استان فارس، تفصيل ماجرا را بيان کرده است. متن کامل اين نامه ‏بدين شرح است:

اداره محترم اداره اطلاعات استان فارس

محترما پيرو نامه تهديد آميزی که در تاريخ ۲۷/۱۲/۸۶ از سوی گروهی که خود را سربازان گمنام امام زمان ‏معرفی کرده بودند (که کپی آن ضميمه ميباشد) مبنی بر اعدام انقلابی من و هشت نفر ديگر به دليل بهايی بودن در ‏ملا عام، در تاريخ امروز ۲۹/۱۲/۸۶ جهت انجام کاری در خيابان سعدی اتومبيل وانت خود را در خيابان داوری ‏پارک نموده و سپس به خيابان سعدی رفتم . پس از برگشت هنگامی که درب اتومبيل خود را باز نموده متوجه ‏فردی شدم که يک ظرف ۴ ليتری دستش بود و از من تقاضای بنزين کرد و گفت خانواده در ماشين هستند لطفا اگر ‏ممکن است مقداری بنزين به من بدهيد تا به پمپ بنزين برسم .
من هم درب باک را باز کردم ولی شلنگ نداشتم خودش رفت از صندوق عقب پرايد سفيد رنگی که خانمی با چادر ‏مشکی روی صندلی جلوی اتومبيل نشسته بود ‏‎]‎شلنگی‎[‎‏ برداشت و آمد خودش بنزين را کشيد .زمانی که ظرف ۴ ‏ليتری پر شد، او ظرف را روی زمين گذاشت و از پشت مرا محکم گرفت و يک دستش را روی دهانم گذاشت. در ‏همان لحظه فرد ديگری که از داخل پياده رو در حرکت بود به ما نزديک شد و با هم کمک کردند من را نزديک ‏يک درخت بردند و با زنجير و يک قفل گردن مرا به درخت بسته و سپس بنزين را روی من ريختند. نفر اول ‏سريع رفت بطرف اتومبيل و سوار شد و نفر ديگر هم يک کبريت زد بطرف من انداخت که روشن نشد کبريت دوم ‏همزمان با روشن شدن خاموش شد. کبريت سوم هم به لباس من خورد و باز خاموش شد و چهارمين کبريت و ‏آخرين کبريت روی زمين جلوی پای من افتاد کمی روشن شد و با کفش روی آن گذاشتم خاموش شد. پس از آن او ‏فرار کرد و سوار پرايد شد و صحنه را ترک کردند.

دو کودک که در پياده رو مشغول دوچرخه سواری بودند من را ديدند. آنها را صدا کردم در همان موقع يکی از ‏همسايه ها با اتومبيلش از منزل خارج ‏‎]‎شد‎[‎‏ او را صدا کردم و آمد و صحنه را که ديد ترسيد. به او گفتم به ۱۱۰ ‏زنگ بزن ولی او گفت من اهل اينجا نيستم به کس ديگری بگو. سپس او رفت و همسايه های ديگر همديگر را خبر ‏کردند. جمعيتی آنجا جمع شدند. خودم هم کمی حالم بهتر شد. متوجه موبايل خودم شدم. به ۱۱۰ زنگ زدم ديگر ‏همسايه ها هم تماس گرفتند. از کلانتری زند پس از نيم ساعت آمدند و اول سعی کردند با تبر زنجير را پاره کنند ‏نتوانستند. بعد يکی از همسايه ها کليد آورد و بالاخره قفل باز شد. سپس يکی از مامورين داخل اتومبيل من نشست ‏و به اتفاق به کلانتری رفتيم و گزارشی تهيه شد که به پيوست يک نسخه تقديم می‌گردد.

با کمال احترام
امضا محفوظ‏۲۹/۱۲/۸۶

گفتنی است علاوه بر گزارش فوق، نامه تهديدآميز مذکور در گزارش نيز به صورت ضميمه نامه بالا آمده است که ‏متن کامل آن بدين شرح است:

بنام الله پاسدار خون شهيدان و در هم کوبنده مفسدين و ستمگران

جناب آقای [...]
برگی ديگر بر لوح زرين انقلاب اسلامی به ثبت ميرسد تا آيندگان بدانند که اسلام و مسلمين هوشيارند و فريب ‏سرسپردگان و جاسوسان اسرييلی را نخواهند خورد و نخواهند گذاشت پيروان آيين ناب محمدی فريب شيادانی ‏چون شما را بخورند بنابراين طبق تحقيقات انجام گرفته توسط سربازان گمنام امام زمان مستقر در شهر شهيد ‏محراب آيت الله دستغيب شما و هشت تن از مفسدين ديگر به اعدام انقلابی محکوم شده و بزودی اين حکم در ملا ‏عام انجام ميپذيرد. حال شمايی که پيرو پيامبر دروغين بهاالله و سيد باب ميباشيد اگر واقعا آنها بر حق اند از آنها ‏بخواهيد که جلوی اين حکم را بگيرند و استغفرالله همانند ابراهيم خليل که خداوند آتش را بر او سرد گردانيد آنها هم ‏آتش را بر شما سرد گردانند. باشد تا اين درس عبرتی باشد برای همکيشان شما.
‎‎گزارش به اداره اطلاعات استان فارس‎‎نامه حاوی تهديد بهاييان به مرگ‏

0 Comments:

Post a Comment

<< Home